Projektai

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

https://www.baisogala.radviliskis.lm.lt/wp-content/uploads/2024/02/NG-logo.png

Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.

Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.

Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.

Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

 

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).

 

Projekto veiklos:

1)  mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;

2)  infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;

3)  mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;

4)  konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;

5)  projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

 

Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

 

Radviliškio rajono Baisogalos gimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas: gimnazijos vadovų ir pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas lyderystės, įtraukiojo, kultūrinio ir STEAM ugdymo srityse, infrastruktūros kūrimas ir gimnazijos veiklos tobulinimas. 

 

Radviliškio rajono Baisogalos gimnazijos projekto „Tūkstantmečio mokyklos“ II pažangos plane numatytos pagrindinės veiklos pagal sritis:

 

LYDERYSTĖ: įkuriama bendradarbiavimo ir socialinių įgūdžių ugdymo erdvė kurioje organizuojamai susitikimai, užsiėmimai su įvairių profesijų atstovais, tėvais, socialiniais partneriais, mini mokymai, dirbtuvės, edukaciniai ir metodiniai užsiėmimai, savivaldos posėdžiai, apvalaus stalo diskusijos ir kt..
Įsigyjamos pirmosios skaitmeninės ugdymo karjerai platformos Lietuvoje Spotiself licencijos 8-II g. klasių mokiniams.

ĮTRAUKUSIS UGDYMAS: įrengiama ramybės erdvė. Sukuriamas ir įgyvendinamas veiklų ciklas integruojant įtraukiojo ir  kultūrinio ugdymo veiklas.
Teikiama pavėžėjimo paslauga visiems mokiniams, nepriklausomai nuo jų gyvenamosios vietos, dalyvauti neformaliojo švietimo veiklose, renginiuose, popamokinėje veikloje. 
Atnaujinamas spec. pedagogo kabinetas, sukuriamas integruotų interaktyvių pamokų SUP mokiniams ciklas, vykdoma neformaliojo švietimo programa kompiuterinio raštingumo ugdymui.

 

KULTŪRINIS UGDYMAS: įrengiama menų terapijos ir kūrybiškumo studija “Naktikovas” kur organizuojamos kūrybinės dirbtuvės su profesionaliais aktoriais, muzikantais,  menininkais, menų, kūrybiškumo užsiėmimai, organizuojamos mokinių ir mokytojų kūrybinės dirbtuvės, integruotos veiklos kultūros  įstaigose.
Įrengiamas lauko muziejus – bendruomeniškumui ir pilietiškumui.Pilietiškumo, istorijos pamokos organizuojamos kitoje erdvėje. Organizuojami užsiėmimai miestelio bendruomenei.  Sukuriamas lauko muziejuje vedamų integruotų istorijos, pilietiškumo pamokų/veiklų bankas ir įgyvendinamas užsiėmimų ciklas.

 

STEAM UGDYMAS: įkurtoje lauko STEAM klasėje ir technologijų kabinete plečiamos tiriamosios veiklos galimybės, parengiama ir įgyvendinama integruota technologijų programa, sukuriamas integruotų, STEAM, patyriminių veiklų bankas, paruošiamas ir įgyvendinamas užsiėmimų ciklas STEAM ir karjera.

 

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas.

 

Siekiami rezultatai

 

  • Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  • Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  • Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
  • Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
  • Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų;
  • Padidėjusi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese dalyvaujančių 3–5 metų amžiaus vaikų dalis;
  • Padidėjusi mokinių turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, dalis;
  • Padidėjusi tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis; (gimnazijoms)
  • Padidėjusi neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis;
  • Padidėjęs aktyviai įsitraukusių į svarbių mokyklai pokyčių įgyvendinimą mokytojų skaičius (Lyderystė veikiant);
  •  Padidėjusi vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įsitraukiančių į bendrojo ugdymo neformalaus ugdymo veiklas, dalis (Įtraukusis ugdymas);
  • Padidėjusi mokinių dalis, kurie įsitraukia į ilgalaikes kultūrinio ugdymo veiklas, įteisintas ugdymo planuose (Kultūrinis ugdymas);
  • Padidėjęs mokytojų vedamų STEAM integruotų veiklų skaičius formaliajame ugdyme (per vienerius mokslo metus) (STEAM ugdymas).