Baisogalos gimnazijos III ir IV gimnazinių klasių išvyka į Panevėžio STEAM centrą

        Lapkričio 11d. ir 12d į Panevėžio STEAM centrą vykę IV g ir IIIg klasių mokiniai, dalyvavo biologijos ir fizikos laboratorijų tiriamuosiuose darbuose. Biologijos laboratorijoje IV g klasių mokiniai atliko tiriamąjį darbą „Chlorofilo kiekio augalų lapuose palyginimas“ , IIIg klasių mokiniai – „Pamatyk DNR, ištirk ją ir sužinosi, kur pradingo septyntaškė“. III a g mokinio J. Danilevičius mintys apie grupės patirtis – „Biologijos tyrimo metu išmokome dirbti su reguliuojamo tūrio pipetėmis, susipažinome su šiuolaikiniais DNR tyrimų metodais – PGR reakcija ir elektroforeze, patys analizavome DNR mėginius, gaminome agarozės gelį ir sužinojome, kaip genetiniai tyrimai padeda atpažinti skirtingas organizmų rūšis. Ši veikla padėjo mokiniams gilinti žinias apie genetiką ir biologinius tyrimus, išmokti dirbti su laboratorine įranga bei pažinti biologo darbo procesą“.
        IV g mokiniai išmoko dirbti su reguliuojamo tūrio pipetėmis, paruošti skirtingos koncentracijos tirpalus su augaliniais pigmentais, naudojant kompiuterinę programą Vernier Spektral Analysis ir spektrometrą, įvertinti chlorofilo kiekį mėtos ir krapų lapuose. Ši veikla padėjo mokiniams gilinti žinias apie augalų fiologiją ir biologinius tyrimus, išmokti dirbti su laboratorine įranga, bei pažinti biologo  darbo procesą.
        2025m. lapkričio 11d. IV g klasių mokiniai dalyvavo fizikos laboratorijos užsiėmime „Pažvelk atidžiau į žvaigždėtą dangų”. Vienas iš pagrindinių žvaigždžių tyrimo metodų yra spektrinė analizė. Šviesolaidžio ir elektroninio spektrografo pagalba mokiniai tyrė skirtingų tipų elektrinių  šviestuvų, žvakės ir dujinio degiklio liepsnų spektrus. Sužinoję įvairių šviesos spektro dalių poveikį žmogaus organizmui, kūrė tinkamiausią apšvietimą darbo zonai, poilsio zonai ir miegamajam kambariui.
        Lapkričio 12d III g klasių mokiniai fizikos inžinerijos laboratorijoje dalyvavo užsiėmime „Optinis liežuvis“. IIIa g mokinė Dileta Damasickytė apie darbą fizikos ir inžinerijos laboratorijoje – užsiėmime ,,Optinis liežuvis”: ,,Prisiminėme ir pasikartojome, kas yra šviesa ir kokios jos savybės, kitimo būdai. Diskutavome, kaip žmogus supranta šviesą per kasdieninius reiškinius. Tuo pačiu metu bandėme išsiaiškinti, ar galima naudojantis šviesos lūžio rodikliu nustatyti medžiagos sudėtį ir kaip keičiasi šviesos lūžio rodiklis keičiantis cukraus koncentracijai tirpale – tai atlikome praktiškai ir gavome stebinančius rezultatus. Atlikti eksperimentai mums suteikė neeilinę patirtį ir paliko didelį įspūdį“. Mokinių išvykai Į Panevėžio STEAM centrą vadovavo biologijos mokytoja V. Petronienė ir fizikos mokytojas R. Jonaitis.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Informacija ir nuotraukos V. Petronienės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *