Sveikuoliškų traškučių gamyba

        2025 m. rugsėjo 23-29 dienomis Baisogalos gimnazijos 7 ab kl. mokiniams vyko TŪM STEAM ir technologijų dalykų integruotos veiklos. Šių užsiėmimų metu mokiniai mokėsi sveikuoliškų traškučių gaminimo.
        Kadangi mokiniai dažnai renkasi greitus užkandžius, todėl labai svarbu juos supažindinti su sveikesnėmis alternatyvomis. Viena iš smagių, praktiškų ir naudingų veiklų – sveikuoliškų traškučių gaminimas iš vaisių ir daržovių, juos džiovinant orkaitėje. Ši veikla mokykloje tampa puikia galimybe ugdyti įvairias mokinių kompetencijas integruotai, pasitelkiant ne tik teoriją, bet ir patirtinį mokymąsi. Gamybos metu ugdoma pažinimo kompetencija, nes mokiniai susipažįsta su vaisių ir daržovių maistine verte, jų poveikiu žmogaus sveikatai, sužino, kuo skiriasi natūralūs ir perdirbti užkandžiai, kodėl verta rinktis mažiau cukraus, druskos ir konservantų turinčius produktus. Jie analizuoja, kokie produktai tinkami džiovinimui, kaip kinta jų savybės termiškai apdorojant. Dirbant virtuvėje ugdoma ir technologinė bei praktinė kompetencija, nes mokiniai mokosi tinkamai naudotis virtuvės įrankiais ir prietaisais: saugiai pjausto vaisius, daržoves, naudoja skustukus, lenteles, orkaitę. Jie planuoja darbo eigą, tvarkosi darbo vietoje, laikosi higienos ir saugos taisyklių. Tai ugdo savarankiškumą ir atsakingą požiūrį į darbą. Be to, ugdoma sveikos gyvensenos kompetencija, nes aptariama subalansuotos mitybos nauda, mokiniai reflektuoja savo mitybos įpročius, diskutuoja apie žalingų produktų poveikį sveikatai. Jie mokosi pasirinkti sveikesnes alternatyvas ir supranta, kad sveika mityba gali būti ne tik naudinga, bet ir skani. Tokioje praktinėje veikloje ugdoma ir kūrybiškumo kompetencija, nes traškučių gamyba leidžia mokiniams improvizuoti – derinti įvairius skonius, prieskonius, išdėstyti traškučius estetiškai. Ši veikla skatina eksperimentuoti, atrasti naujus derinius ir ugdo skonio pajautimą. O dirbdami porose ar grupėse, mokiniai bendradarbiauja, tariasi, paskirsto užduotis. Jie mokosi konstruktyvaus bendravimo, diskusijų, sprendimų priėmimo. Baigus gamybą – dalijasi įspūdžiais, pristato savo rezultatą, moko vieni kitus. Taip ugdoma socialinė ir komunikavimo kompetencija. Užsiėmimų metu ugdoma ir kultūrinė kompetencija – diskutuojama apie tradicinius ir šiuolaikinius mitybos įpročius, apie tai, kaip skirtingose kultūrose žmonės vartoja vaisius ir daržoves. Taip plečiamas mokinių akiratis, ugdomas pagarbus požiūris į įvairovę.
        Apibendrinant galima daryti išvadą, kad sveikuoliškų traškučių gaminimas – tai ne tik skanus ir įdomus užsiėmimas, bet ir turininga ugdymo veikla, kuri leidžia mokiniams praktiškai taikyti žinias, lavinti įvairius įgūdžius ir ugdyti atsakingą požiūrį į savo sveikatą bei kasdienius pasirinkimus. Tokios veiklos įkvepia keisti mitybos įpročius ir skatina savarankiškumą, kūrybiškumą bei bendrystę.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Informacija ir nuotraukos D. Masiliūnienės

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *