Įgyvendinant TŪM programos „Integruotos istorijos, pilietiškumo ir kultūrinio ugdymo pamokos įkurtoje lauko muziejaus – istorijos edukacinėje erdvėje“ veiklas, birželio 9 d. Baisogalos gimnazijoje vyko sporto ir turizmo diena. Pirmojoje jos dalyje mokiniai dalyvavo pėsčiųjų žygyje, kurio tikslas – paskatinti domėtis savo krašto istorija, ugdyti pilietiškumą, stiprinti bendruomeniškumą bei komandinio darbo įgūdžius. Žygyje dalyvavo 5–8 ir I–III gimnazijos klasių mokiniai kartu su savo auklėtojais. Žygį organizavo istorijos mokytojas Mindaugas Vilnius, siekęs mokinius įkvėpti pažinti kultūrinį paveldą ne per vadovėlius, o per gyvą, įtraukią patirtį. Kiekviena klasė gavo žemėlapį su pažymėtais Baisogalos istoriniais objektais ir voką su jų aprašymais bei specialiai parengtomis užduotimis. Mokiniai keliavo po miestelį, lankė istorines vietas, susipažino su jų istorija ir atliko užduotis, iš kurių dalis buvo interaktyvios – reikėjo kurti vaizdo įrašus, fotografuoti įvairias scenas, naudotis išmaniaisiais įrenginiais, ieškoti informacijos ar atlikti kūrybines užduotis.
Šios veiklos reikalavo ne tik istorinių žinių, bet ir kūrybiškumo, darnaus komandinio darbo, skaitmeninio raštingumo bei kritinio mąstymo. Tai buvo puiki proga mokytis per patirtį, integruojant skirtingus mokymosi gebėjimus. Nors atstumas nebuvo didelis (apie 5 kilometrus), tačiau kelionės turinys buvo itin turtingas: mokiniai aplankė Švč. Trejybės bažnyčią, Baisogalos dvarą, koplytstulpį, paminklą žuvusiems už Lietuvos laisvę ir kitus svarbius objektus. Taip pat sužinojo, kur miestelyje anksčiau buvo vietos, vadintos „Amerika“, „Berlynas“, „Kaukazas“ – šie pavadinimai slepia įdomius ir netikėtus istorinius pasakojimus. Šis žygis mokiniams tapo ne tik prasminga galimybe pažinti gimtąjį kraštą, bet ir padėjo suvokti, kad istorija gali būti gyva, įtraukianti ir kupina atradimų, padėjo patirti, kad istorija slypi šalia mūsų – ją tereikia išgirsti, pastebėti ir suprasti.
Grįžę iš žygio, mokiniai dalyvavo tradicinėje sporto šventėje. Jie iš anksto buvo pasiruošę šventinius šūkius, pasiskirstę į komandas. Sportinių rungčių metu komandos rinko taškus, dalyvaudamos dešimtyje sportinių, strateginių bei etninių žaidimų: virvės traukimas, korio žaidimas, „kirmėliuko“ ėjimas, „kornholio” lentos žaidimas, smiginis ir kituose. Susumavus taškus, paaiškėjo, jog sportiškiausia gimnazijos klasė, surinkusi 660 taškų, yra I g, antroje vietoje liko II ag klasė, surinkusi 635 taškus, o trečiąją vietą, surinkusi 617 taškų, užsitikrino 8a klasė. Sportinių rungčių dalyviai buvo apdovanoti saldžiais prizais.
Dėkojame gimnazijos mokiniams už aktyvų dalyvavimą sporto šventėje, o mokytojams už teisėjavimą rungtyse.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Informacija B. Rušienės ir M. Vilniaus , nuotraukos A. Jurkėno ir klasių fotografų