Baisogalos gimnazijoje TŪM STEAM ugdymo diena II g klasių mokiniams „Atmosferos, vandens, dirvožemio savybių ir taršos tyrimas“

        2025m. gegužės 20d. Baisogalos gimnazijos II gimnazinių klasių mokiniai dalyvavo TŪM STEAM ugdymo dienos tiriamojoje veikloje ir atliko atmosferos, vandens, dirvožemio savybių ir taršos tyrimus cheminiais ir biologiniais metodais.
        Mokiniai dirbo trijose grupėse, keisdamiesi tiriamaisiais darbais. Dirvožemio tyrimas buvo atliekamas gimnazijos sodo teritorijoje, jo metu mokiniai tyrė dirvožemio pjūvio horizontus, vandens talpą ir medžiagų sugėrimą, dirvožemio organizmus. Atlikę tyrimą mokiniai padarė išvadą, kad tirtas dirvožemis yra derlingas. Gimnazijos laboratorijoje mokiniai atliko vandens taršos tyrimus. Tyrė įvairius vandens mėginius: distiliuotą vandenį (kontrolinis bandymas), lietaus, vandentiekio, parko tvenkinio bei Kiršino upelio vandenį. Juose nustatinėjo geležies, nitratų ir fosfatų jonus, vandens kietumą ir pH. Vandens kietumą sumažino naudodami jonitus. Po tyrimo mokiniai padarė išvadas, kad visi tirti vandens mėginiai atitinka taršai leidžiamas normas. Naudodami kerpių tyrimo metodą mokiniai įvertino oro taršą sieros oksidais gimnazijos prieigose. Pagal kerpių rūšinę sudėtį ir medžių kamieno padengimo kerpėmis plotą, mokiniai nustatė vidutinį oro užterštumą. Pagrindinis taršos šaltinis – intensyvus eismas plentu Jonava-Šeduva, Mokyklos gatve.
        Mokinių tiriamajai veiklai užduotis parengė ir vadovavo biologijos mokytoja Violeta Petronienė, chemijos mokytoja Rūta Jankauskienė, geografijos mokytojas Algirdas Jurkėnas.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Informacija ir nuotraukos Violetos Petronienės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *